Nieuws
30
SPUK Regionale Aanpak Laadinfrastructuur gewijzigd
Ten eerste vervalt met deze wijziging artikel 10 van het Kaderbesluit subsidies I en M uit de lijst met van overeenkomstige toepassing verklaarde artikelen voor de regeling. Artikel 10 van het Kaderbesluit bevat een opsomming met zaken die aangeleverd moeten worden bij de aanvraag van een subsidie. Bij nader inzien blijkt dit echter niet noodzakelijk, omdat deze informatie deels reeds beschikbaar is vanuit de gesloten samenwerkingsovereenkomst.
Met het laten vervallen van artikel 10 van het Kaderbesluit subsidies I en M, is het noodzakelijk in de regeling een bepaling op te nemen over welke gegevens aangeleverd dienen te worden bij de aanvraag. Daarvoor is er een nieuw artikel opgenomen in de regeling om te vermelden welke gegevens aangeleverd moeten worden bij de aanvraag om een specifieke uitkering.
Ook is de voorschotsystematiek aangepast. Beleidsmatig was het de bedoeling dat aanvragers één aanvraag konden indienen voor de jaren 2023, 2024 en 2025. Vervolgens zou dan jaarlijks het voorschot worden uitbetaald. Echter, in de regeling was het zo geformuleerd dat het voorschot in één keer uitbetaald diende te worden. Dit is nu aangepast.
Tot slot is de bijlage met de maximale bedragen per ontvanger aangepast. Na publicatie van de regeling bleek deze tabel niet te kloppen. Met deze wijziging wordt dit hersteld. Het totale bedrag dat beschikbaar is voor de ontvangers blijft hetzelfde.
Over de regeling
Het doel van de regeling is om zes specifieke samenwerkingsregio’s in staat te stellen om de Regionale Aanpak Laadinfrastructuur (RAL) op te stellen, te actualiseren en uit te voeren.
Contactgegevens
InnoFunding B.V.
Nieuwe Gracht 7
2011 NB Haarlem
Mail: info@innofunding.nl