Nieuws
16
Steun voor Informatiepunten Digitale Overheid
Het doel van deze nieuwe regeling is het verstrekken
van een specifieke uitkering aan alle gemeenten in Nederland ten behoeve van de
realisatie en instandhouding van ‘Informatiepunten Digitale Overheid’. Het
Informatiepunt Digitale Overheid is een fysieke plek waar mensen terecht kunnen
voor informatie of hulp bij hun digitale verkeer met de overheid.
Subsidie wordt verstrekt aan gemeenten. De ontvangende gemeente besteedt de specifieke uitkering aan:
- de financiering van de lokale bibliotheek ten behoeve van de realisatie of de instandhouding van de Informatiepunten Digitale Overheid;
- de promotie van de Informatiepunten Digitale Overheid bij haar inwoners;
- het voeren van regie over het netwerk van organisaties rond de Informatiepunten Digitale Overheid die voor de inwoners van de gemeente relevant zijn.
De specifieke uitkering bedraagt een vast bedrag per gemeente. In
totaal is een budget van € 17,13 miljoen
beschikbaar.
Jaarlijks aan het begin van het kalenderjaar wordt de uitkering
door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties aan gemeenten
overgemaakt.
Contactgegevens
InnoFunding B.V.
Nieuwe Gracht 7
2011 NB Haarlem
Mail: info@innofunding.nl