Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Nieuws

dec
10

Startupplatform Brave New Food gelanceerd door opening 'challenges'

Het startupplatform Brave New Food is gelanceerd. Doel van Brave New Food is het versnellen van de transitie naar een duurzamer en gezonder voedselsysteem.

Het startupplatform moet hieraan bijdragen door innovatieve oplossingen te bieden voor problemen binnen de voedingsindustrie. Het platform biedt startups de mogelijkheid om hun idee te pitchen en in contact te komen met grote voedingsmiddelenproducenten die aan het platform zijn verbonden. Het gaat om grote namen als Kraft Heinz, Superunie, Vivera, Smurfit-Kappa en The Greenery.

Brave New Food heeft inmiddels de eerste drie 'challenges' gelanceerd:

  • Towards a more plant based society;
  • No more food waste;
  • Let's make packaging sustainable.


Startups en scale-ups worden in het kader van deze challenges uitgenodigd hun innovatieve oplossingen te pitchen. Dit kan tot en met 16 februari 2021.

De bij Brave New Food aangesloten bedrijven en investeerders bekijken vervolgens alle pitches en nodigen innovators uit voor een kennismakingsgesprek op een matchmaking-event dat begin april 2021 zal plaatsvinden. Brave New Food geeft aan dat geselecteerde startups en scale-ups kans maken op financiering die kan oplopen tot € 1 miljoen.

Zie voor meer informatie: https://www.bravenewfood.com/

Terug naar overzicht