Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Nieuws

dec
8

Zes ton subsidie beschikbaar voor 'Branding Limburg'

De provincie Limburg heeft de Nadere subsidieregels Branding Limburg 2021-2022 (BRANDINGLI21) gepubliceerd.

Het doel van deze nieuwe regeling is het stimuleren van activiteiten binnen of buiten de Nederlandse provincie Limburg die het ‘merk’ Limburg inhoud en zichtbaarheid geven. Er is een budget van € 600.000 beschikbaar.

Subsidie kan alleen worden aangevraagd door privaatrechtelijke rechtspersonen.

In het kader van de regeling ligt het accent bij activiteiten die positief bijdragen aan het imago en de reputatie van de provincie Limburg als innovatieve (arbeidsmarkt)regio waar volop kansen zijn voor talent. Met als doel eigen talent voor de regio te behouden en nieuw talent aan te trekken.

Een te ondersteunen project moet zich richten op de volgende doelgroep: 20 tot 40-jarigen uit Nederland of de Limburgse grensregio’s die mbo, hbo of wo opgeleid zijn en (potentieel) werkzaam of ondernemend zijn in de sectoren/op de thema’s gezondheid, voeding, hospitality, procesindustrie, duurzame materialen, kunstmatige intelligentie, automotive of logistiek.

Het te verstrekken subsidiebedrag bedraagt maximaal 70% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 100.000. Subsidies kleiner dan € 50.000 worden niet verstrekt.

Aanvragen kunnen van 21 december 2021 tot en met 31 januari 2022 worden ingediend bij de provincie Limburg. Aanvragen die voldoen aan alle algemene subsidiecriteria worden voor advies voorgelegd aan de Adviescommissie Branding Limburg. Deze adviescommissie beoordeelt en rangschikt de aanvragen. Subsidie wordt vervolgens verdeeld in volgorde van rangschikking.

Terug naar overzicht