Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Nieuws

nov
7

Nieuwe subsidie om het ‘merk’ Limburg inhoud en zichtbaarheid geven

De provincie Limburg heeft de Nadere subsidieregels Branding Limburg 2020 (BRANDINGLI) gepubliceerd.

Het doel van deze nieuwe regeling is het stimuleren van activiteiten binnen of buiten de Nederlandse provincie Limburg die het ‘merk’ Limburg inhoud en zichtbaarheid geven. Het accent ligt daarbij in 2020 op toerisme in combinatie met economisch en maatschappelijk herstel naar aanleiding van de Corona-crisis.

Subsidie kan alleen worden aangevraagd door privaatrechtelijke rechtspersonen, voor projecten die passen binnen de volgende twee zogeheten calls:

  • Call 1: ‘Rust & Natuur’. Projecten in het kader van deze call dienen bij te dragen aan de positionering van de Nederlandse provincie Limburg als regio met toeristische waarde op het gebied van ‘Rust & natuur’;
  • Call 2: ‘Cultuur en Tradities’. Projecten in het kader van deze call dienen bij te dragen aan de positionering van de Nederlandse provincie Limburg als regio met toeristische waarde op het gebied van cultuur vanuit oude en nieuwe tradities.


Binnen te ondersteunen projecten dient sprake te zijn van samenwerking. De hoogte van de subsidie kan variëren van minimaal € 25.000 tot maximaal € 75.000. Voor beide calls is een budget van € 300.000 beschikbaar.

Aanvragen voor call 1 kunnen worden ingediend van 6 november 2020 tot en met 11 december 2020. Aanvragen voor call 2 kunnen worden ingediend van 14 december 2020 tot en met 22 januari 2021. Ingediende aanvragen worden gerangschikt conform de specifieke criteria behorende bij de betreffende call. Subsidie wordt vervolgens verdeeld in volgorde van rangschikking.

Terug naar overzicht